Masterclass taal van het beeld verdieping

Motto

A movie is not about what it is about, but it is about HOW it is about what it is about.

Inhoud

Dit is een vervolg op de basis masterclass. Lees daarom ook eerst de pagina daarover.

training beeldgrammatica

Deze cursus is een verdieping en verbreding en waar nodig herhaling van onderwerpen uit die basis masterclass. Vaak vallen de kwartjes beter wanneer men inmiddels de nodige ervaring heeft opgedaan in het veld.

 

Een greep uit de vragen die in deze masterclass aan bod komen:

  • Hoe kan beeld je helpen bij het overbrengen van je verhaal? Hoe kan de vorm waarin je je verhaal in beeld brengt, de inhoud versterken? Denk hierbij aan elementen als beeldcompositie, montagetechnieken, gebruik van tijd en plaats, gebruik van geluidseffecten, gebruik van bepaalde beeldovergangen, cameralenzen, camera positie, camera beweging, licht, kleur, locatie, metaforen, etc.
  • Hoe komt het dat we sommige dingen niet zien of juist wel zien?
  • Hoe ontroer je?
  • Hoe maak je iemand absoluut onherkenbaar? De do’s and vooral don’ts.
  • Hoe monteer je onzichtbaar?
  • Hoe gebruik je muziek effectief?

 

Voor wie is het

De training ‘masterclass beeldtaal en beeldgrammatica verdieping’  is in principe een vervolg op de basis masterclass maar mensen met genoeg ervaring kunnen hier ook rechtstreeks instappen.

Bureauredacteuren, verslaggevers, correspondenten, editors, film- en documentairemakers. Maar ook mensen die bv. filmpjes voor het internet maken (multimediaal), grafici en reclamemakers behoren tot de doelgroep. Kortom, iedereen die zich met beeld verhoudt.

3276788531_a3088948e1_o kopie

Werkwijze

De werkwijze is vergelijkbaar met die in de basis masterclass. Maar nu wordt werkelijk élk detail nauwkeurig bekeken, onderzocht en vergeleken met door mij meegebrachte andere fragmenten. Want:

For a writer it’s a word. For a composer of a musician it’s a note. For an editor and a filmmaker it’s the frames. The one frame off or two frames added or two frames less is the difference between a sour note and a sweet note, is the difference between clunky clumsy crab and orgasmic rhythm.’

Quentin Tarantino

Duur van de training

Minimum 1 dag.  Bij voorkeur 2 dagen.

 

 

Heb je een vraag hierover? Klik hier

Share